#Agencyjny update


Dzisiaj powracam do Was z updatem dotyczącym agencji. Zrobimy szybkie porównanie kilku agencji na które się zdecydowałam (plusy i minusy) oraz powody dla których odrzuciłam inne.


AUPAIR.PL
Plusy
  • Dość tania 990 zł 
  • Przyjmuje chłopaków (warunek 21 lat)
Minusy
  • Pierwsza rata przed znalezieniem rodziny 
  • Na dodatek wysoka 450 zł
  • Jest bezzwrotna (MEGA WIELKI MINUS)
  • Agencja jest dość mała w porównaniu do innych gigantów, więc zawsze istnieje obawa, że w razie rematchu możemy nie znaleźć rodziny.  
? Nie mam pojęcia czy ubezpieczone jest w cenie, czy trzeba za nie ekstra płacić

Werdykt: odrzuciłam automatycznie po usłyszeniu, że pierwsza wpłata jest bezzwrotna. 


PROWORK

Plusy
  • Względnie tania 1090 zł
  • Prawdopodobnie przyjmuje chłopaków 
  • Ubezpieczenie rozszerzone w cenie
  • Program AupairPROFESSIONAL 
Minusy
  • Pierwsza wpłata przed znalezieniem rodziny 
  • Dość niska 190 zł (ale nadal przed!)
  • Nie wiem jak ze zwrotem (??)
  • Agencja jest jedynie pośrednikiem

Werdykt: odrzuciłam. Nie ukrywam mam uprzedzenie do prowork sprzed niemal 4 lat wstecz. I słynnych słów pani z agencji "na pół roku to będzie trudno coś znaleźć w UK" i ogólnej jej niechęci. Ponad to miałam nadzieje na AuPairProfessional, ale nie jestem wystarczająco Pro dla tej agencji. 


GAWO

Plusy:
  • Względnie tania 1090 zł
  • Ubezpieczenie rozszerzone w cenie
  • Skupiają się głównie na maturzystach - dużo promocji/konkursów w okresie matur
Minusy
  • Pierwsza wpłata przed znalezieniem rodziny 
  • Dość niska 190 zł
  • Zwrot w wysokości 100 zł, jeżeli w ciągu trwania kontraktu - u mnie jest to chyba 4 miesiące, nie znajdę rodziny
  • Agencja jest jedynie pośrednikiem
  • Nie mają ŻADNEJ zniżki dla swoich byłych au pair - mega minus
Werdykt: zaakceptowałam. Nie chciałam być wredna, chciałam dać im szanse. Pomyślałam, nie no kurcze dam się im wykazać może tym razem mnie zaskoczą, może się wykażą... 

Wrażenia: W obecnej chwili jestem mega wkurzona, zniesmaczona i wiele innych. Po drugim mailu już po prostu zasnęłam... Umowa jest żałosna (jak wspomniałam wyżej 10 rodzin odrzucę, to już mi nie oddadzą hajsu) i jeszcze kilka innych śmiesznych rzeczy. Wysyłanie co chwilę czegoś pocztą, a to najpierw jednej umowy, a później drugiej, a później zaświadczeń  itd. itd. Podsumowując aplikację:

Plusy
  • Możesz wybrać w której agencji będziesz APC/IE (ale jest haczyk) 
  • Referencje w APC są w postaci maila/linku wysyłanego do osoby która wystawia ref
  • Tworzenie profilu w APC jest stworzone dla leniwców i osób, którym nie chce się za dużo pisać. Chyba trzeba wypełnić 3/4 rubryczki jakimś dłuższym tekstem. 
  • Można zrobić 5 min filmik - o ile ktoś lubi tą część
  • W APC na profilu mogą być max 3 rodziny
Minusy
  • MEGA długi czas tworzenia roomu 
  • Mega dużo pieprzenia się papierologią pierwsza umowa, druga umowa, przelewy, zaświadczenie o wysłaniu przelewu etc. 
  • Jak APC się spodoba może Cię wyjebać ze swojej bazy i będziesz musiała tworzyć profil w IE
  • Panie konsultantki może i próbują być pomocne, ale mnie bardziej irytują i wkurwiają niż pomagają
  • Mówią Ci jakie zdjęcie ma być na profilowym
  • Jakie zdjęcia powinny być na profilu
  • Jakie ujęcia w filmiku
  • Ja kurwa nie cierpię jak ktoś mówi mi jak mam coś robić, no po prostu nie dzierżę tego, może taka pomoc dla kogoś kto jedzie pierwszy raz jest pomocna, ale jak dla mnie doprowadza tylko do szału 
  • Z jednej strony mało pisania i wypełniania, może być atutem, jednak z drugiej strony nasze profile są mało szczegółowe. Nie czuję się jakobym wyraziła siebie odpowiadając na parę pytań
  • Godziny są połączone automatycznie z referencjami, mam dużo doświadczenia, ale nie chce go dodawać ponieważ nie sądzę, aby ludzie sprzed 5 czy 7 lat chcieli odbierać telefony na temat mojej współpracy z nimi. 
  • Trzeba znać datę urodzenia dzieci którymi się opiekowaliśmy, po prostu beka... Jakbym miała znać dokładną datę każdego dziecka którym się zajmowałam to  bym mogła już książkę napisać. 
  • Wszystkie profile wyglądają tak samo... Każda dziewczyna ma zdjęcie profilowe uśmiechnięte z dzieckiem, 3/4 ze zdjęć jest wypozowanych . Na filmikach te same ujęcia - jazda samochodem, gotowanie, zabawa. Serio ja nie akceptuje robienia zdjęć/filmów w samochodach, poza tym jeżeli moja umiejętność jazdy samochodem ma się zawrzeć w 5 sek to ja pozdrawiam. Będąc ap na pewno miałam kogoś pod ręką, aby robił mi prześwietne zdjęcia z dziećmi. Po prostu BRAK MI SŁÓW 
  • Rozmowa kwalifikacyjna po wypełnieniu roomu
  • Rodzin może być sporo, ale mogą siedzieć na profilu przez 3 dni


AU PAIR in AMERICA

Plusy 
  • Program Extraordinaire 
  • Częste promocje 
  • Płacimy po znalezieniu rodziny
  • Ta sama agencja w US
Minusy 
  • Cena 1390 zł
  • Ekstra płatne ubezpieczenie rozszerzone  2200zł
  • Śmieszne wymagania co do programu Extraordinaire
  • Rozmowa kwalifikacyjna po wypełnieniu roomu 
Decyzja: zaakceptowałam. Przez sentyment, kiedyś byłam zdecydowana na APiA oraz ze względu na fakt, że płace po znalezieniu rodziny, więc nie wiele tracę. 

Doświadczenia: 


Plusy
  • Aplikacja w miarę szczegółowa 
  • Można nabijać godzin bez potrzeby referencji do wszystkiego 
  • Nie ma ograniczeń co do liczby rodzin na profilu 
Minusy 
  • Film max 2/3 min
  • Rozmowa z konsultantką po wypełnieniu w pełni aplikacji i wszystkich dokumentów
  • Referencje w formie papierowej w dla mnie mega mega minus
  • Test psychologiczny po skończeniu aplikacji
CULTURAL CARE  

Plusy
  • Promocje dla byłych au pair - również tych europejskich -50%
  • Promocja dla osób z wykształceniem pedagogicznym - 30%
  • Ta sama agencja w US
  • Przyjmują chłopaków
  • Płacimy po znalezieniu rodziny
  • Rozmowa z konsultantką przed założeniem aplikacji
Minusy
  • Cena 1399 zł
  • Ubezpieczanie rozszerzone 2250 zł 
Decyzja: zaakceptowałam. Przekonała mnie przede wszystkim promocja dla byłych au pair i to że płace po znalezieniu rodziny. Obecne doświadczenia:

Plusy
  • Po wypełnieniu aplikacji praktycznie bezpośrednie przerzucenie do bazy dostępnej dla rodzin
  • Referencje w formie formularza 
  • Brak wypisywania dokładnych godzin, tylko mniej więcej określenie częstotliwości 
  • Możliwość wyrażenia siebie poprzez aplikacje
  • Aplikacja hotów jest szczegółowa
Minusy 
  • Mega dużo pytań, można się wyrazić, ale zajmuje to wieki
  • Tylko jedna rodzina na profilu przez 24h, później można zrzucić
Miałam mega ponaglającą konsultantkę z jednej strony mega mnie wkurzała, ale z drugiej dzięki niej się zmobilizowałam! 


Na tą chwilę to tyle, po staram się w miarę możliwość robić update tego postu po otworzeniu roomu w każdej z wybranych agencji. Jeżeli macie swoje plusy/minusy do którejś z agencji dajcie znać. 




Komentarze

  1. w Au Pair in America można mieć nieskończoną ilość rodzin na profilu i właśnie filmik max.3 minutowy. Powodzenia! :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Karta kredytowa dla au pair jak to ugryźć, żeby polecieć na Hawaje za 95$ z East Coast?

Match, matcha, matchem pogania, a PM jak nie było tak nie ma... #CC

Czy czegoś się nauczyłam?